A-Rosa start in 2023 met vernieuwd Premium all inclusive tarief

A-ROSA heeft bekend gemaakt dat zij haar Premium all inclusive tarief vanaf 2023 gaat uitbreiden. Door onderzoek onder haar gasten en onder zoek in de cruisemarkt heeft de rederij een nieuw concept ontwikkeld om beter aan te sluiten bij haar gasten.

Meer dan 200 verbeteringen – groot en klein – zullen ervoor zorgen dat A-ROSA, momenteel een premium rederij, vanaf seizoen 2023 een ‘PremiumPLUS’ – rederij wordt. Rekening houdend met de hele klantreis – voor, tijdens en na de reis – zal het bedrijf zich richten op het personaliseren van cruises, het bieden van nog betere service, het verbeteren van het culinaire aanbod, gezinsvriendelijker worden en het ontwikkelen van een welzijn portefeuille.

A-ROSA is ook van plan meer belang te hechten aan duurzaamheid en het aanbieden van authentieke ervaringen op haar bestemmingen.

Culinaire verbeteringen

Jörg Eichler, CEO van A-ROSA Flussschiff GmbH, zet de tien grootste veranderingen uiteen die zullen worden doorgevoerd: “In onze klantenenquêtes stond eten en drinken voorop. Door een gevarieerder assortiment en nog hoogwaardigere producten aan te bieden, upgraden we ons eten en drinken naar gastronomische standaard. Bovendien kunnen gasten ’s avonds kiezen tussen een zelfbedieningsbuffet en een diner met bediening aan tafel.”

COO Markus Zoepke schetste verdere stappen om de beleving van de gasten te verbeteren: “We gaan nieuwe functies aan boord creëren, waaronder een Assistant Maître d’Hotel. Dit geeft onze klantenservice een merkbare boost. Er komt ook een Guest Relations Manager: een belangrijk personeelslid dat zich toelegt op het voldoen aan de behoeften van onze gasten.”

Ook voorafgaand aan de reis wordt de klantvriendelijkheid versterkt, bijvoorbeeld door een prijsgarantie bij het boeken van een reis voor het volgend seizoen uiterlijk op 30 november, zorgt ervoor dat A-ROSA de reizen op geen enkel moment daarna tegen een lagere prijs aanbiedt.

Authentieke en individuele ervaringen

Eén van de nieuwe speerpunten van de A-ROSA stedentrips is om de reisbestemming authentiek te ervaren. Zo is er de mogelijkheid om koks, kunstenaars en locals uit de regio te leren kennen. Een echte innovatie zijn de Destination Scouts, die gasten tips geven hoe ze hun woonplaats het beste kunnen leren kennen. “We zijn op zoek naar de lokale bevolking van de grote steden waar we naartoe reizen, die onze gasten insidertips kunnen geven over waar ze het beste kunnen eten of winkelen, waar momenteel de beste tentoonstellingen, concerten of evenementen plaatsvinden”, legt Eichler uit. “Op deze manier verbinden we onze gasten diep met de regio en geven ze inzicht in het leven buiten de grote toeristenstromen.”

Ook bij excursies staat de individuele beleving centraal. 500 rondleidingen voor elke smaak staan ​​op het programma. De “exclusieve reizen” zijn een nieuwe categorie: dit zijn individuele excursies met voertuig en chauffeur en je eigen gids. Een bijzonder hoogtepunt: een excursie van een halve dag met diner is vanaf 2023 bij de reisprijs inbegrepen en garandeert de gasten een onvergetelijke avond.

Amusement en recreatie

Het entertainmentprogramma aan boord biedt vanaf 2023 nog meer. Er komt een avondconcert voor reizen van 5 nachten of meer, zelfs twee voor reizen van 7 nachten of meer, en een lector voor reizen van 9 nachten of meer. De artiesten komen uit de bezochte regio’s en brengen de artistieke flair van hun thuisland over op de gasten – van traditionele liederen tot wereldhits.

A-ROSA komt tegemoet aan het verlangen naar ontspanning door haar welzijnsactiviteiten te vergroten. In de SPA-ROSA worden nieuwe behandelingen en massages aangeboden, yoga- en fitnesscursussen vullen het programma aan en naast begeleide fietstochten is er ook de mogelijkheid om e-bikes te huren voor individuele verkenning.

Als enige aanbieder in de gezins-riviercruisebranche breidt A-ROSA ook het aanbod voor kinderen uit: “Naast de gedefinieerde gezinsreizen tijdens de vakantieperiodes, zullen we op bijna alle schepen een Kids Club aanbieden met een animatieprogramma als er meer dan tien kinderen aan boord zijn”, zegt Eichler.

Focus op duurzaamheid

“Toen we aan ons herschikkingsplan werkten, werd al snel duidelijk dat duurzaamheid een centrale rol zou spelen”, aldus Eichler. “A-ROSA is altijd betrokken geweest bij ecologische en sociale acties, maar het nemen van verantwoordelijkheid zal in de toekomst een speciaal aandachtsgebied voor ons zijn.”

Met dit in het achterhoofd opende A-ROSA op 1 februari 2022 haar eigen duurzaamheidsafdeling. Afdelingshoofd Sandra Wendland: “We hebben een partner van hoog niveau aan boord gehaald – het Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research – waarmee we zullen samenwerken om een ​​geïntegreerde langetermijnstrategie voor duurzaamheid voor A-ROSA te ontwikkelen”, legt Wendland uit.

Het plan voor de komende twaalf maanden is om de huidige duurzaamheidsvoetafdruk van A-ROSA te bepalen en, op basis van veldanalyses en stakeholderonderzoeken, een duidelijke routekaart naar 2030 op te stellen, met indicatoren, te nemen acties en doelen. “We presenteren het gehele ontwikkel- en implementatieproces op een transparante manier en de roadmap wordt aan het begin van het seizoen 2023 onthuld”, besluit Wendland.

Dit jaar komt de nieuwe A-Rosa Sena in de vaart: een zeer duurzaam schip dat onder andere door Nederland gaat varen.

Cruises van A-Rosa zijn boekbaar bij:

A-Rosa Captain Cruise Cruisewinkel

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.